رانندگی با رنو ساندرو استپ‌وی چگونه است؟ / تصاویر

رنو استپ وی، هفته پیش توسط شرکت پارس خودرو رونمایی شد تا یک خودروی کم آپشن اما ایمن به سبد انتخاب مشتریان خودروهای داخلی اضافه شود. 
 

رنو استپ وی

رنو استپ وی که کمی قدش نسبت به رنو ساندور بلندتر شده و برخی از اشکالات فنی ال ۹۰ و ساندور در آن برطرف شده، محصول تازه رنو پارس است که با دو مدل دنده اتوماتیک و دستی از آبان ماه با قیمتی حدود ۵۳ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

امین برقی، مدیرمهندسی محصول رنو پارس، درباره این محصول گفت: «گروه رنو با سه برند رنوسامسونگ، داچیا و رنو در کشورهای مختلف حضور دارد. لوگوی داچیا در کشورهای اروپای شرقی و لوگوی رنو سامسونگ نیز در کره استفاده می شود. رنو ساندرو استپ وی با لوگوی داچیا تولید شده و چون مورد استقبال قرار گرفت با لوگوی خود رنو در بازارهای مختلف حضور پیدا کرد. »

r5ao2q875kfak34qe4z1.jpg

او ادامه داد: «استپ وی دو نسل دارد که نسل جدید آن تحت عنوان لوگان جدید در مرحله تولید قرار دارد و استپ وی که به تازگی رونمایی شده، حاصل نسل اول است که در دوران تحریم و در سال ۲۰۱۲ طی تفاهم نامه ای میان سایپا و رنو پارس، پروژه تولید آن کلید خورد و دو سال بعد از اینکه پروژه آغاز شده بود، در دنیا ارائه شد. »

برقی با تأکید به اینکه برگشت به عقب امکان نداشت، تصریح کرد: «شیفت کردن پروژه به سمت نسل جدید، به دلیل هزینه های بالای مالی امکان پذیر نبود بنابراین برنامه داریم که در سال های آینده نسل جدید آن را به بازار ارائه دهیم. » او با بیان اینکه ساندور استپ وی موردپسند مشتریان است، تصریح کرد: «در این محصول ارتفاع از کف خودرو نسبت به ساندرو ۲۱ میلی متر افزایش پیدا کرده و سیستم تعلیق و گیربکس تقویت شده است. گیربکس این محصول موجب کاهش مصرف روغن داخل گیربکس شده است. همچنین با تغییر سیستم پولوس، دیگر مشکلات ساندور و ال ۹۰ را ندارد. »

طبق آنچه مدیرمهندسی محصول رنو پارس می گوید تولید این محصول در همه کشورها متوقف شده و فقط در ایران تولید خواهد شد. بنابراین مشتریان ایرانی با محصولی قدیمی روبه رو خواهند بود، اگرچه نسبت به سایر محصولات در این رنج قیمتی از نظر فنی کمی بالاتر است اما همچنان قدیمی است.

رانندگی با رنو استپ وی

رانندگی با «استپ وی» چگونه است؟

اگر به دنبال خودرویی راحت، ایمن و کم آپشن یا به عبارت دیگر خودرویی برای خانواده هستید، استپ وی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. گرچه ظاهر این خودرو نسبت به سایر محصولات رنو در این رنج قیمت جوان پسندانه تر است، اما طراحی داخلی خودرو و شتاب آن مورد پسند جوان ها نخواهد بود. اولین نکته ای که در رانندگی با استپ وی به آن برمی خورید، شتاب اولیه کم آن است، آنقدر که در مدل اتوماتیک این محصول تعویض دنده از دو به سه روی دور موتور ۵هزار اتفاق می افتد. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از صفر نیز، تقریبا بیش از ۱۵ ثانیه زمان می برد.

گرچه طراحی داخلی این خودرو نسبت به خودروی ال ۹۰ هیچ تغییر فاحشی نداشته و شما همچنان با یک طراحی معمولی و با دسترسی سخت به دکمه های بالابر شیشه روبه رو هستید، اما سیستم تعلیق فرمان این خودرو مناسب بوده و هندلینگ خودرو رضایت بخش است. تست این خودرو بر سر پیچ جاده گواهی داد استپ وی حتی با سرعت ۸۰کیلومتر بر سر پیچ ها استوار است و تعادلش را حفظ می کند، بنابراین شما در آن احساس ناامنی نمی کنید.

گرچه خودرویی جدید با قیمتی که می توانست مناسب تر از این هم باشد، به سبد خرید مشتریان ایرانی اضافه شده اما همچنان این پرسش پررنگ و مطرح است که چرا سهم مشتریان ایرانی باید پلتفرم های قدیمی شرکت های اروپایی باشد؟ آیا بازار ایران محلی مناسب برای سود کردن خودروسازان اروپایی از محصولات از رده خارج شان است؟


تست رنو استپ وی

اگر بخواهید ساندرو استپ وی را بشناسید، باید تجربه رانندگی با آن داشته باشید. یادتان باشد که هیچ وقت به خاطر ظاهر این خودرو به سراغش نروید و پیشنهاد ما این است که اگر با چنین نگاهی برای خرید استپ وی اقدام می کنید، بهتر است که همان ساندرو معمولی را بخرید. در اصل اختلاف قیمت حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نسخه های استپ وی با ساندرو معمولی بیشتر به خاطر ارتقا فنی است.

به خاطر تعلیق بهینه، موتور با دور موتور بیشتر، گیربکس نرم و هماهنگ تر و پنج سانتی متر ارتقاع بیشتر باید توجیه برای خرید این خودرو پیدا کنید. وگرنه بعد یک مدت ظاهر خودرو برایتان عادی می شود و ممکن است که شما را خسته کند. ولی اگر دلیلی داشته باشید که هر وقت خودرو را روشن می کنید، احساس خوبی را دریافت کنید، می توانید لذت تمام را از انتخاب خود ببرید. اگر پارس خودرو بتواند قبل از خرید مشتریان امکان رانندگی با استپ وی را فراهم کند، مطمئنا می توان مشتریانی را به خاطر ارتقا فنی این خودرو جذب کند.

تست رنو استپ وی

نکات مثبت:

۱- کیفیت خوب مونتاژ
۲- کیفیت مناسب قطعات داخلی و کیفیت رنگ تایید شده
۳- عملکرد خوب موتور و استهلاک پایین
۴- گیربکس نرم و به نسبت دقیق
۵- مصرف سوخت مناسب
۶- فضای داخلی مناسب
۷- قیمت رقابتی
۸- ایمنی که حداقل تایید رسمی دارد
 

تست رنو استپ وی

نقاط منفی:

۱- طراحی قدیمی
۲- ارگونومی داخلی نه چندان خوب
۳- امکانات کم
۴- تنوع رنگ کم با توجه به شرایط فعلی
۵- نبود شرایط فروش اقساطی
۶- سیستم صوتی نه چندان قوی
 

تست رنو استپ وی

ساندرو و ساندرو استپ وی خودروهایی هستند که از نظر امکانات رفاهی از بسیاری چینی ها عقب افتاده اند و به خاطر اقتصادی بودن، آپشن های خاصی ندارند. ولی با هزینه حدود ۳ میلیون تومانی می توان سطح متفاوتی از ساندرو را تجربه کرد. با هزینه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می توان مانیتور، دوربین عقب، GPS، پخش DVD و تیونر تلویزیون را به صورت قالب فابریک روی ساندرو نصب کرد. همچنین با هزینه کمتر از ۷۰ هزار تومان سنسور پارک جلو و عقب روی سپرهای خودرو نصب می شود. روکش چرم هم با کیفیت به نسبت خوب حدود ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. کروزکنترل با اتصال اصولی و فابریک هم تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه بردار است. اگر هم بخواهید می توانیم باندهای خودرو را با برندهای چون JBL، Pioneer و… تقویت کنید. در اصل می توان با هزینه ۵۵ میلیون تومانی، یک هاچبک کراس اروپایی با امکانات معمولی و کیفیت خوب داشت.

کابین رنو ساندرو
 

مشخصات رنو ساندرو استپ وی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *